napis sesto logo logo napis

SOWAG - stacjonarne zasilanie wagonów

SOWAG - stacjonarne zasilanie wagonów

System SOWAG służący do stacjonarnego zasilania wagonów pasażerskich stanowi niezbędną część infrastruktury kolejowej wspomagającej przewoźnika pasażerskiego w przygotowaniu wagonów do pracy (wstępne ogrzewanie lub chłodzenie przed rozpoczęciem jazdy) oraz znakomicie ułatwia prowadzenie prac serwisowo-kontrolnych.

W skład systemu wchodzą:

  • rozdzielnica prądu stałego 3kV DC,
  • słupy rozłącznikowe/odłącznikowe,
  • terminale przytorowe do załączania zasilania wagonów,
  • układ sterowania i nadzoru,
  • elementy wykonawcze oraz okablowanie,
  • jeżeli wymagane - połączenie z istniejącymi systemami sterowania i nadzoru

Rozdzielnica prądu stałego 3kV DC

Rozdzielnica prądu stałego 3kV DC umieszczona w wydzielonym budynku/kontenerze, w którym odbywa się rozdział energii na poszczególne punkty grzewcze. Oprócz rozdzielnicy 3kV w budynku/kontenerze znajdują się również:

  • urządzenie ochrony ziemnozwarciowej,
  • celka minusowa,
  • rozdzielnica potrzeb własnych nN,
  • szafka sterowania odłącznikami 3kV,
  • szafa obiektowa stanowiąca element układu sterowania i nadzoru

Punkt grzewczy

Słup rozłącznikowy oraz terminal przytorowy stanową punkt grzewczy. Punkt grzewczy przypisany jest do konkretnego toru. Mogą być punkty grzewcze pojedyncze oraz podwójne. W podwójnym punkcie grzewczym zainstalowany jest pojedynczy słup na którym znajduje się osprzęt do zasilania dwóch torów oraz dwa terminale przytorowe.

Układ sterowania i nadzoru

Wszystkie elementy sytemu SOWAG są ze sobą połączone i nadzorowane przez układ sterowania i nadzoru. Układ ten wyróżnia się niezwykłą łatwością obsługi oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Układu ten zapewnia:

  • kontrolę nad pracą systemu SOWAG,
  • rejestrację wszystkich zdarzeń podczas pracy systemu,
  • rejestracje danych pomiarowych (prąd, napięcie, moc),
  • transmisję danych do zewnętrznych systemów sterowania i nadzoru,
  • identyfikację pracowników załączających zasilanie wagonów,
  • nadawanie uprawnień pracownikom.

Terminal przytorowy

Terminal przytorowy stanowiący jeden z elementów punktu grzewczego służy do sterowania załączaniem zasilania wagonów. Punkt grzewczy może obsługiwać tylko osoba uprawniona, która uprzednio zidentyfikowała się poprzez terminal przytorowy. Każdy terminal przytorowy odpowiada za sterowanie zasilaniem wagonów ustawionych na konkretnym torze.

SOWAG

Wykorzystywane urządzenia