Nowoczesny hiperszybki, bezłukowy, niskonapięciowy Wyłącznik Hybrydowy Prądu Stałego DCH®-T , 250 ÷ 1000 [V=]; 250 ÷ 1250 [A=]; 100 [kA=] dla pojazdów trakcji miejskiej oraz zastosowań pokrewnych.
Opracowany w Katedrze Aparatów Elektrycznych Politechniki Łódzkiej, we współpracy z SESTO Sp. z o.o. w Łodzi jako przyszłym producentem, opatentowany wyłącznik DCH®-T jest nowością w skali światowej. Nie ma konstrukcyjnych odpowiedników na rynkach światowych.
Cechy
- hiperszybkie i bezłukowe wyłączanie prądu zwarciowego przez układ hybrydowy (bezpiecznik – zestyk pracujący w gazie SF6 – tranzystor, współpracujący z zespołem ograniczników przepięć)
- zwarciowa trwałość łączeniowa (równa mechanicznej)
- niskie koszty eksploatacyjne
- duża niezawodność
- selektywność działania
- skuteczne ograniczanie rozległości zniszczeń podczas zwarć
- zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów i poprawa płynności ruchu pojazdów trakcyjnych
- bardzo duże korzyści ekonomiczne kumulujące się u użytkowników wyłączników DCH®-T
Sterowanie
- sterownik mikroprocesorowy - zarządza pracą wyłącznika DCH®-T
- sieć światłowodowa - przesyła wszystkie sygnały informacyjne i robocze między sterownikiem i współpracującymi z nim zespołami wyłącznika
- sygnały elektryczne - dodatkowo mogą sterować wyłącznikiem
- łącza rezerwowe - dla ewentualnych wymagań dodatkowych
- wielofunkcyjne wyposażenie specjalne - umożliwia współpracę z systemem sterowania pojazdu, zewnętrznymi przekaźnikami zabezpieczeniowymi, komputerową regulację nastaw i diagnostykę wyłącznika oraz pomiary, akwizycję, przetwarzanie, rejestrację i archiwizację danych o pracy układu, komunikację z użytkownikami etc.
Wyróżnienia
Wyłącznik DCH®-T to pierwsze w historii działalności Sesto Sp. z o.o. innowacyjne urządzenie stworzone dzięki współpracy z jednostką naukową. Prezentowane na targach Brussels innova w Brukseli, spotkało się z ogromnym zainteresowaniem szerokiego grona jury, jak i osób odwiedzających ekspozycję. Co więcej urządzenie spełniło oczekiwania przyszłych użytkowników, czego efektem jest podjęcie współpracy zmierzającej do przeprowadzenia testów eksploatacyjnych, a w dalszej kolejności do wdrożenia na taborze zarządców infrastruktury miejskiej.
Zespół twórców wyłącznika DCH®-T uzyskał trzy nagrody na targach Brussels Innova:
- Złoty medal z wyróżnieniem
- Nagrodę Specjalną CONCEPTUM EXHIBITIONS – głównego organizatora targów
- Nagrodę Specjalną Ministra Edukacji Narodowej Rumunii
Projekt wyłącznika o nr PBS1/A4/3/2012, został sfinansowany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.